Mot Sverige

Kan tänka mig att "ryktet" har spridit sig, och "ryktet" är sant! ;) Jag kommer hem till Europa-Sverige-Uddevalla igen. Trodde att åka tillbaka hit till skolan och USA var det jag ville, men det är det inte. I vintras när jag skulle bestämma mig för om jag skulle åka tillbaka hit eller inte, så kände jag att jag skulle ångra mig om jag inte åkte tillbaka. Väl tillbaka här så vet jag att detta inte är det jag vill längre.

Sedan jag var 14 år har det varit min dröm att åka till USA och simma. Åren gick och jag trodde att min chans att komma till USA var förbi, men så i våras så började min dröm att bli verklighet igen. Allt rullade på väldigt snabbt och helt plötsligt var det dags att åka till North Carolina för att simma, plugga, och bo i doorm tillsammans med massa andra människor. Hösten här i USA har varit givande på många sätt, men jag känner att min simning (som jag kom hit för att bli bättre på) inte har utvecklats som jag hade tänkt mig. Jag har beslutat mig för att sluta simma. Jag är inte en person som kan lägga ner så mycket tid och energi på något jag inte blir bättre på. Jag försökte under hela hösten att ta min simning mer avslappnat, att inte bry mig så mycket om vilka resultat jag gjorde, men jag klarade inte av det. Jag kan inte hålla på och simma utan att bli bättre och jag känner att jag klarar inte av det längre. Jag kan inte pressa mig så mycket som jag behöver för att kunna bli bättre, och kan jag inte bli bättre så kommer jag inte att trivas med min simning.

Att åka tillbaka till USA, även om det bara blir för 2 veckor, så är det värt det. Genom att komma tillbaka hit så kommer jag aldrig behöva ångra att jag aldrig åkte tillbaka. Jag vet att jag har fattat rätt beslut nu och det är det som räknas. Att komma hit har varit min dröm i många år, men drömmar ändras. Jag följde min, men det är inte längre vad jag vill och då är det bara till att följa sina andra drömmar istället.

Kramar, och ses snart!!

Kommentarer
Postat av: Mot Sverige

Kära Matilda! Du har så rätt i allt vad du säger i ditt senaste inlägg. Man måste pröva för att veta vad det är som är rätt! Tänk vad du hade ångrat dig om du inte hade åkt tillbaka, det var ju först då du insåg vad du egentligen vill och vad som är rätt för dig. Du är verkligen både klok och väldigt tapper, en som inte ger upp i första taget! SuperMatilda! Ska bli så härligt att träffa dig här hemma och det var så underbart att få ta emot dig på frukost före jul. Ska ta en helg nu snart och åka till Bohuslän, ska försöka få med Amanda också. Jag vet att hon jättegärna vill träffa dig! Trevlig hemresa och många kramar från Berith!

2010-01-11 @ 15:45:52
Postat av: Strumpetossa

Skönt att höra att du klurat ut vad du verkligen vill! Och självklart ska det bli superskönt att få hem dig igen! Ses snart! Massa kramar från oss alla! ;)

2010-01-11 @ 16:28:34
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: Tilda

Tack så mycket för era fina kommentarer=)



Ser fram emot att komma hem till folk jag tycker om och bryr mig om.



Kramar Matilda

2010-01-12 @ 20:49:05
Postat av: Angie

Hej min vän!Du är så stark och modig!:)vi ses snart!:D kram på dig!

2010-01-13 @ 09:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0