V-ups

Kom till träningen, lite sen som vanligt eftersom min lektion håller på 20 minuter in på passet. Jag tycker mest att det är skönt att lektionen håller på så länge för då slipper jag plågas lika länge=) Missade nästan all löpning idag, så egentligen borde jag vara nöjd. När vi kom ut på vår lilla "uteplats" för att köra landpass, så var det samma upplägg som i torsdags, 21 stationer, 50sek övning-10sek vila. Vi började som vanligt på magstationerna, men idag var dem ändrade. Vi började göra V-situps, man går upp med raka arma och raka ben tills man ser ut som ett V. Verkligen inte det lättaste. Dan kom och ställde sig och kollade när vi körde och började skrika att vi var för dåliga, att vi böjde benen, att vi nuddade marken osv. Det hela slutade med att vår grupp fick hålla på med V-ups hela tiden, alltså 14x50 sekunder. Hälften av oss grinade och jag trodde på riktigt att mina hötfböjare skulle gå av. Sedan blev det "straff" för att vi var så dåliga. Massa plankan, sneda situps, hela situps , mer V-ups och hur mycket annat jobbigt som helst. Jag skojar inte när jag säger att det är som bootcamp här, riktigt militär stil kör dem på. Dan stod verkligen och skällde på en av tjejerna i min grupp,medan hon gjorde V-ups, och hon grinade hur mycket som helst, men här hjälper inga tårar, bara mer skäll och straff verkar man få då...

Simningen sedan var ingen höjdare. Nästan hela passet bestod av ben undervattnet. Fjärilskick på mage och ryg, frisimsben, ryggben, allt om vartannat under mer än en timme, fram och tillbaka undervattnet... Tyckte jag gjorde bra ifrån mig på simningen i alla fall, och kämpade verkligen 100% hela passet. Jag vet inte om jag bara tror att jag gör bra, för får inte höra något positivt. Det enda jag fick höra var: tar du verkligen i nu, är det allt du har? Verkligen inget roligt att höra...

Nu efter träningen är jag helt slut! Vart i study hall mellan 19.30-21.00 så nu när jag kom tillbaka blev det sängen direkt. Huvudvärk och öm i kroppen. Känns som om jag har vridit tillbaka klockan till då jag var 13år, när jag började simma alla morgonpass. Helt slut, trött och öm, alltid.

Förresten hade jag inte gjort något förut när Dan sa att jag skulle komma. Fattas något i min hälsoundersökning och fixar jag inte det så får jag inte gå på varken lektionerna eller träningen. Tror det är för att jag fortfarande inte har tagit sprutan som fattas. Det är vad jag hoppas på, för annars måste jag betala för en undersökning och den kostade mellan $75-100,.

Något jag ska tänka på nu när jag ska sova är att jag unnade mig "lite" nätshopping igår;) Beställde klänningar, shorts, linnen och lite andra grejer från Forever 21. Varje morgon är lika tråkigt för jag har i stort sett inga kläder. Går i samma grejer hela tiden, känner mej så sunkig. Jag hoppas att kläder jag beställde kommer att passa, är ju lite svårt med storlekar...Gör dem inte det och jag inte kan skicka tillbaka några grejer så får det väl bli allmän utdelning när jag kommer hem;)

Nä, nu orkar jag inte hålla uppe ögonen längre så blir till att sova. Skönt att jag inte börjar fören 9:20 imorgon, vilket ger mig hela tio underbara timmars sömn, och som jag ska njuta av dem tio timmarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0