Idag drar det igång

Nu är klockan lite över ett här och jag har precis kommit tillbaka från lunchen. Var överkokt spagetti, tomatsås och köttbullar. Självklart var allt redan färdig blandat, var mysigt värre...Jag har en lektion kvar, historia. Efter det är det dags för säsongens första officiella träning. Ja gmåste erkänna att jag är väldigt nervös inför träningen, både simning, löpning och landpass väntar mig.

Det känns som om allt kommer gå väldigt mycket i ett under veckorna. Jag börjar mina lektioner klockan nio varje dag utom en, halv tio då, och sen slutar jag antingen kvart över eller tjugo över tre. Vilket gör att jag kommer att få springa över till träningen för den börjar klockan tre varje dag. September månad ut så kommer vi att träna 15-18 varje vardag, sedan är det middag och kl.19.30-21.00 är det obligatorisk för alla Freshman (alltså jag) att vara i Study Hall. Det är helt enkelt ett klassrum där större delen av simgruppen måste befinna sig för att göra sin läxor. För mig är det väldigt ovant att ha inlagd obligatorisk studietid. Man har ju i princip ingen fri vilja över hur man vill spendera sin tid, men på ett sätt kan det väl vara bra också. Det kan hända att det är lättare att få allt gjort när man sitter i Study Hall eftersom man är tvungen till att vara där en speciellt tid.

Nu ska jag förresten försöka att komma på något bra skämt till innan träningen. Har blivit förvarnad av Dan att jag måste dra ett sedan. Känner inte så stor press för Dans skämt har varit ritkigt usla. Värre är det om han vill att jag ska berätta skämtet inför alla simmarna...:s

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Smulan! Jag är helt övertygad om att du kommer att fixa träningen som en dans. Förstår att du har fullt upp att klura ut nya historier varje dag. Blir kul att få höra alla näe du kommer hem. Puss o kram mamma.

2009-09-07 @ 23:06:33
Postat av: Anonym

Hej Smulan! Du kommer att fixa träningen som en dans. Men jag förstår att du har fullt upp att komma på nya historier till varje träning. Ser fram emot att höra alla när du kommer hem. Puss o kram mamma

2009-09-07 @ 23:10:00
Postat av: Gudmor

Lilla gumman! Du fixar detta lätt som en plätt. Du måste tro på dig själv! Tänk istället så här, vilka av de du går i skolan ihop med skulle klara att åka över till Sverige och fixa allt med språket och helt ny "kultur" ihop med all undervisning? Det är en process att finna sig till rätta och det tar lite tid, du måste ha tålamod.Puss och kram Du är BÄST och MODIGAST!!!! Gudmor

2009-09-08 @ 11:28:49
Postat av: gudmor

Hej igen! Nu kommer jag inte att läsa på några dagar eftersom jag är i Paris men du är hela tiden i mina tankar ska du veta. Stor KRAM Gudmor

2009-09-08 @ 15:15:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0