Den tog den solen

Hmm, en något röd Matilda som precis har kommit in från sol/plugg- tiden ute. Hade tänkt jag skulle läsa ut första kapitlet i historian  (av mina fyra), ute i solen vid poolen, men när det hade gått ungefär två timmar och jag fortfarande hade 17 sidor kvar på kapitel ett, så kände jag att det var dags att gå in. Kan inte direkt skryta med att jag har fått överdrivet mycket sol på min bleka kropp i sommar, så speciellt van vid solen är den inte. Jag gjorde nog rätt i som gick in för röd hade jag blivit (synd jag inte är sådan som bilr superbrun på en gång...)



Jag får fortsätta mitt historia läsande inne på mitt något kyligare rum istället. Ute är det nämligen nära 90 Farenheit, vilket är lite mer än 30 grader celcius. (I skuggan, och helt vindstilla dessutom) Jag ska inte klaga, men som sagt så har det inte varit överdrivet varmt i Sverige denna sommaren... Tur att det finns en pool, för ett dopp med väldigt korta mellanrum behövs! Paige visade mig ett gott och relativt nyttigt mellanmål också, så det får det bli nu eftersom jag redan börjar bli trött på att plugga och då har jag inte ens kommit igenom 1/4 av det jag behöver göra i helgen. Tur det är en dag imorgon också. Förresten så är det ett under att jag ens pluggar idag! Genom hela min tidigare skolgång så har jag aldrig pluggat på en lördag, det har vart en av min plugg-regler;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0