Tillbaka på min favorit plats, sängen! :D

Det har varit en lång och intesiv eftermiddag och kväll för mig här på Wingate. Efter cirka 12 timmars sömn, riktigt härligt!, så skulle jag ha dagen första lektion, foto, halv två. Fick tillbaka provet som jag gjorde i tisdags och jag fick 101/100. Kanske låter konstigt, men man kunde få 5 extra poäng om man skrev några extra grejer som han inte frågade efter. Himla smart tycker jag, så borde alla lärare ha;) Fick också tillbaka betygen på de inlämningar vi har gjort det senaste, och även på dem fick jag bra. Fick till och med kommentarerna; Excellent, I'm proud of you och you got talent. Känner att jag får skryta nu när jag har fått ett bra betyg, hehe;)

Efter att ha fått tillbaka proven så fortsatte vi att ta kort med pinhole camera, vilket vi också gjorde i tisdags. Verkligen skoj måste jag säga, alltid sånt här jag har velat göra men aldrig fått göra. Idag blev det både att ta kort ute, framkalla negativ och framkalla positiva bilder. Jag var tillsammans med Ason och gjorde detta och våra foton blev faktiskt ganska bra, i alla fall två utav tre.

Kom inte ifrån fotolektionen fören halv fyra, så det blev för mig att vänta en kvart för att sedan träna med killarna istället för tjejerna. Lite segt för det gjorde att jag inte var klar med träningen fören 19.15. Efter träningen fick det bli en snabb dusch och en riktigt rask promenad till cafeterian där jag slängde i mig "kallops "och ris. Varför denna stress? Jo, jag har study hall och eftersom vi tjejer normalt är klara kl.18, så har vi study hall kl.19.30. Vilket innebar att idag blev det stress hit och dit hela kvällen.

Dem har kommit på någon konstig grej att alla ska sitta i samma klassrum och plugga, istället för att sitta i biblioteket, vilket jag tycker vore mycket bättre. Våra två kaptener för tjejlaget är väldigt strikta med att vi ska komma till study hall varje dag, så om man av någon anledning behöver göra något skolrelaterat under denna tiden så måste man få en Wingate Swimming Excuse Form ifylld. Så ikväll när jag behövde gå till biblioteket för att skriva på en uppsats, så blev det till att först gå och hämta excuse formen, och sedan gå till bibiliotekt där jag måste be någon stackare skriva på denna excuse form. För mig känns det hela lite överdrivet, men men det är ju dem som bestämmer. Jag hann skriva klart min uppsats till imorgon och det är det som räknas=) Synd bara att jag inte hann få någon att läsa igenom den först, kommer vara härligt många konstiga meningar i den nu:p

Nu ligger jag här i min härliga säng och ska strax släcka lampan. hade lite problem att sova igår och iförrgår natt, så hoppas på en bättre natt i natt!

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Hej lilla gumman!

Så underbart att läsa bloggen just nu för det låter mer positivt och det känns skönt i mitt hjärta. Att det går bra på dina prov är jag inte ett dugg förvånad över för du är duktig!!!!! Tro på dig själv! Träffade Ulla igår och fick låna hennes idrottsrabatt och hon skall fixa en till mig, vi är riktiga kompisar, trevligt. Köpte min vinter kappa även fast ärmarna var lite tajta, han sa att det töjer sig, hoppas det. I helgen blir det att hälsa på Mallan och det skall bli trevligt och så kalas hos dina föräldrar på söndag em. Vi kommer att sakna dig men du är med oss i tanken ständigt och jämt. Ha en bra helg och sköt om dig. Puss och Kram Gudmor

2009-10-02 @ 09:05:01
Postat av: MissBoucheron

kan förstå att det är roligare att läsa när det går bra och känns bättre för mig här borta. Jag njuter i alla fall över att det inte är pest för tillfället;)



Det var snällt att du fick låna den. Är ju inte varje dag som du har vägarna förbi badhuset, så inte så lätt att köpa en idrottsrabatt där.



Åhh det låter härligt med ny vinterkappa, och om han sa att det skule töja sig så gör den säkert det!



Just det, kalas nu i helgen. Fick en liten tår i ögat när jag läste det, vill så gärna vara med. Älskar våra släktkalas när man får träffa alla! Jaja, det får bli en annan gång istället.



Ha en super bra helg hos Mallan och även resten av helgen.



Massa massa kramar från mig!

2009-10-02 @ 18:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0