The Guardian



Morgonens träning var riktigt hård, vilket jag redan visst att den skulle vara eftersom idag är sista passen innan nästa träning som är på måndag. Imorse blev det 30 minuter på gymmet, sedan 30 minuter vid poolen görandes utfall med 55 pund, knäböj och annat allmänt jobbigt. Efter det var det simning i 1 timma som gällde. Jag simmade riktigt dåligt idag, brukar simma dåligt i början av passet om jag har gymma precis innnan, men oftast släpper det något och simningen blir lite lättare efter en stund. Det blev det inte idag, låg där och simmade fram och tillbaka som en halft död fisk. I slutet på träningen så släppte Dan ner alla hantlarna på botten och vi fick "leka" The Guardian. Ni som har sett The Guardian vet nog vad jag menar. Vid 12,5 yards så har vi en brant "backe" i poolen. Vi skulle helt enkelt gå ned för backen och sedan direkt upp för backen igen, vi fick släppa vikten om vi behövde för att gå upp och ta luft. Efter att ha gjort det ett tag så skulle vi g¨å nedför backen, bort till väggen, och sedan tillbaka upp för backen igen. Jag gjorde allt utan att gå upp för luft=) På slutet så fick killarna och jag i uppgift att gå till väggen och sedan skjuta ifrån från botten och komma upp till ytan med vikten. Jag var riktigt sugen på att klara det, men kände att det nog skulle bli lite svårt att komma upp från botten med 25 kg i nävarna. Jag gav det kanske sex försök, och kom nästan ända upp, fattades ungefär en meter. Sedan fick jag hjälp av Sarah, då klarade vi det, tillsammans=)

Under passet så sa Dan; "On the last one you will race a .... person"
Jag har verkligen svårt att hör vad han säger när han står på andra sidan av bassängen och även eftersom jag blir halft döv när jag har öronproppar i. Jag tyckte i alla fall att han sa white people, så jag förstod inte riktigt varför han sa så. Fråga Lara varför han sa white people och hon fick ett riktigt skrattanfall. Det var inte white people han hade sagt, kommer inte ihåg vad det var men fel hörde jag i vilekt fall. Lara berättade även för Dan vad jag tyckte han hade sagt så efter passet tyckte han att jag skulle komma över till dem och tävla mot lite vita folk. Roligt att man kunde glädja någon:p

Nu är jag glad även fast träningen gick dåligt, för jag fick rpecis veta att min lektion är inställd, vilket gör att jag officielt har Fall Break nu. Inga lektioner fören på onsdag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0