Slut på helgen

Nu är helgen över, det är söndag kväll och en ny vecka ska strax ta sin början. Min helg har inte varit så jätte underhållande, men det har inte gjort mig så mycket. Jag är slappisen själv så det har passat mig ganska bra;)

Det blev i alla fall en sväng till fotbollsmatchen i lördags, och där var det minnsan knökat med mammor, pappor och deras wingate-barn. Amerikansk fotboll är väldigt stort här, så lördagens höjdpunkt för alla verkade vara fotbollsmatchen. Jag åkte dit med Malin, Maria, Ewelina och Lara. Vi hittade några platser längst bort på läktaren, men jag klarade inte av att sitta där speciellt länge. Det var så varmt! Helt plötsligt så var värmen tillbaka i Wingate och himlen var klarblå. En tunn klänning hade jag på mig, men det tycktes inte hjälpa. Det blev för mig att flytta upp till högst upp på läktaren där några ynka vindfläktar kunde svalka mig. Jag menar inte att strö salt i såren på er där hemma för jag har hört vilket ruskväder ni har, verkar som om hösten har försvunnit och vintern verkar vara på ingång. Här har jag suttit och längtat hem till hösten med alla fina färger på löven. Fantiserat om att sitta på ett fik någonstans med en te och njuta av höstsolen som värmer. Verkar vara rena rama fantasin smo jag hade där. Kanske är typiskt mig, jag som inte ens gillar hösten eller vintern...

Måste berätta om hur mycket mer effektiv jag har varit idag jämfört med förra söndagen. idag har jag lyckats kombinera nytta och nöje=) Har hunnit att skriva 5 st psykologi rapporter, redigera en engelska uppsats, välja bilder till min "final portfolio" och även skickat iväge dem till affären. Nöjet idag var att se på Hannah Montana  filmen. Velat se den ett bra tag så, igår lånade jag den av en av simmarna. Hade även ett härligt och efterlängtat samtal med mamma, pappa och Ing-Marie. Alltid lika skönt att prata med dem där hemma! Även om det känns bättre här nu än det gjorde förra vecka så är det fortfarande ensamt. Ingen närhet eller ens en ynka kram får man. Jag kommer verkligen att uppskatta en kram nästa gång jag får en. Tänk om det inte är fören den 13 december???!! Det är en väldig lång tid utan någon kram tycker jag=( Kunde inte ge Stoffe någon kram förut, men ett godnatt kunde jag ge honom, och en puss, på datorskärmen;)

Nu ska jag strax sova, så att jag har enerig till denna vecka som väntar mig. Innan jag stänger av datorn så ska jag kolla hur mycket en flygstol till New York och Las Vegas kostar. Kan ju inte gärna sitta här på mitt rum och ruttna under Thanksgiving. Hörde förresten fårn Paige att hon trodde att man inte ens fick vara kvar på skolan då för att allt skulle vara stängt. Vad gör det, jag vill ändå inte vara här då, jag vill se USA! =D

Kramar

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Smulan! Passa på att njut av sommarvärmen, för här har verkligen värmen försvunnit. Så skönt att du fick gjort så mycket skolarbete igår, och ändå hinna med att se film. Jag knyckte förresten en kram från Stoffe igår när jag lämnade presenten till Angelika. Vi hörs på onsdag. Kramar och pussar på dig. Mamma

2009-10-05 @ 22:51:26
Postat av: MissBoucheron

Haha, den sommarvärmen försvann fort den, vaknade upp och tvingades gå till morgonträningen i härligt regn=( Har fortsatt att regna hela dagen, kändes som om jag var hemma. Ja det kändes skönt att jag gjorde en del, även fast det var söndag, alltid segt då:p Hörde från Stoffe att du hade gett honom en kram. Jag klagade nämligen för honom om min brist på kroppskontakt. Han hade också ont om kramar sa han så jag tror att han uppskattade kramen du gav honom! Japp på onsdag hörs vi!! :D Massa kramar!

2009-10-06 @ 04:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0