Ikväll förstörde jag filmen Australia totalt

Har velat se filmen Australia väldigt länge, men antingen har inte tiden funnits till eller så har jag inte varit på rätt humör för att se en sådan film. Ikväll kändes både humöret rätt och tiden fanns. Sätter på filmen och tycker att den började väldigt mitt i, det hade jag inte räknat med. Tänkte att alla filmer börjar ju inte likadant och denna kanske började mitt i. Ett tag var jag väldigt irriterad över att jag inte förstod filmen, och över att alla sagt att den var bra, medan jag tycker att den är skit. Efter ett tag kollar jag hur lång filmen är och ser att den bara är 1h och 21minuter, blev återigen förvånad för trodde att den skulle vara längre. Det tar mig nästan 1h att inse att jag kanske sitter och ser andra halvan av filmen. Har kollat runt lite på nätet nu och det verkar som om filmen ska vara 166 minuter. Någon som har sett filmen som kan säga hur den börjar? Känner att jag behöver få veta om filmen var så dålig som jag tycker just nu, eller om det är så att jag har missat första halvan av filmen... Det jag började att se var att Lady Ashley kom ridandes på häst drivandes massa boskap in i staden, där de skulle skeppas iväg.


Kommentarer
Postat av: David!

Nej sa borjar den inte :)

2009-10-10 @ 10:05:07
URL: http://www.david.suitnews.com
Postat av: mamma

Hej Smulan! Tråkigt att du inte har sett hela filmen. Den börjar med att Nicole K kommer till Australien klädd i vacker klänning, höga skor och 20 väskor med kläder. Du måste försöka få tag på hela filmen. För den är verkligen jättebra. Himla roligt att ni har bokat biljett till New York. Har du fått mailet av pappa om hostels? Har förresten beställt New York guiden från aftonbladet. skickar över den när den kommer. Puss o kram mamma

2009-10-10 @ 10:53:01
Postat av: Anonym

hade du inte fixat hela filmen? smart. så går det när du ska göra saker själv ;)

2009-10-10 @ 13:09:51
Postat av: MissBoucheron

Attans också! Tänkt att de tvar något fel när jag började se filmen, men antog att det skulle vara så.



Ja, det brukar bli fel när jag ska fixa något själv så varför är jag ens förvånad, hör ju faktiskt till vanligheterna.



Känns himla skönt att biljetten är bokad. Hade inte pallat att stanna här på skolan över thanksgiving, inte när jag håler på att dö av tristes bara nu under denna helgen. Har till och med funderat på att gå och träna, men gymmet är stäng så isf skulle det bli löpning och det vet jag inte riktigt:p



Fick mailet av pappa, men han hade bara skickat en gul bild där det stod hostel, blev nog något fel. Var nog meningen att han skulle skicka länken, men så blev det bara bilden istälelt. Låter superbra med en NY-guide från aftonbladet=)

2009-10-10 @ 19:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0