Annorlunda simning

Så här såg förresten vårat "insim" ut på onsdags morgon. Vi har ju inte några insim, så i stort sett var det början av passet som såg ut så här...


Vi började att simma högst upp i det högra hörnet, simmade ner mot kaklet på samma bana, vände och simmade under linan. Simmade ner återigen och vände under linan för att simma "upp" igen. Så höll vi på tills vi kom till det västra hörnet, då sköt vi ifrån och simmade verticalt under alla linorna.

Jag förstår inte riktigt grejen med att simma såhär... Jag tyckte mest att det var farligt, för när man kom och skulle simma tillbaka till utgångspunkten så var man tvungen att se upp så att man inte fick skallen insparkad, eftersom dem som skulle vända inte brydde sig om man kom simmandes under vattnet. En av tjejerna började klaga på mig för att jag stannade, men herregud vill hon få skallen helt tillplattade så får hon gärna simma före mig, jag stannar hellre och ser mig om och behåller den form som jag har på mitt huvud. Vi höll i alla fall på och simmade så ett tag, vilket kändes ganska meningslöst.

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Smulan! Skönt att du är försiktig. Vi vill se dig, inte skadad. puss kram mamma

2009-10-03 @ 12:05:43
Postat av: Angie

Haha,konstiga ideér dessa amerikaner har ibland;)hade skrattat högt om dennis hade haft detta som insim en onsdags-morgon:P tänker på dej!kan du prata på skype ikväll?massa kramar!

2009-10-08 @ 10:00:37
Postat av: MissBoucheron

Ja amerikanarna har allt sina ideér,några är säkert bra men andra tror jag är rena rama fluxet.Hmm ikväll, beror på vilken tid. Jag börjar min lektion halv två, vilket är halv åtta, och efter det så är inte jag tillbaka här fören kl 9 alltså kl tre för dej:p Men imrogon kanske funkar bättre? vet inte om jag ska på bio än, men det öär säkert inte fören senare på kvällen ändå och då sover du:p

2009-10-08 @ 16:14:55
Postat av: Angie

Det tror jag oxå:P ikväll funkar inte då nej:( men kanske imorrn då:)vi kan ju höras under dagen o se..annars funkar sön bra för mej oxå..men vi hörs imorrn då vännen!:)kram

2009-10-08 @ 20:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0