Vad jag skulle behöva är...

Håkan Fredriksson, Uddevalla Sims massör! Jag har fått tillbaka min "huvudvärk"/ljuskänslighet/illamående. Liknande hände i våras och då fick jag veta att det berodde på att mina halsmuskler blivit kort och spända. Orsaken var att jag sitter för mycket fram med hakan. Låter väldigt konstigt och även töntigt att kunna få så ont och må så dåligt av att sitta med framskjuten hakan, men så är det. I våras och fram till hösten så fanns alltid Stoffe där och sa till mig när jag satt med utskjuten haka framför datorn (framför allt då jag gör det), men nu finns det ingen som säger till mig. Började få ont förra veckan, så har låtit bli, eller i alla fall försökt att komma ihåg, att inte sitta så framför datorn. Även försökt stretcha halsen och nacken, och masserat mig själv och haft på hot'n cold salva. Inte haft någon större effekt, eller det vet jag ju inte egentligen, kunde kanske ha varit värre. Inte så illa än som det var i våras när det var som värst. Som det har varit idag så har jag tillbringat varje ledig stund i mitt rum och säng, neddragna persienner och med en kall blöt handduk över pannan och ögonen, ihopp om att somna och slippa ha ont och må dåligt. Lektionerna har jag tillbringat med att trycka mellan ögonen, på näsroten, eller i början av höger ögonbryn, sådan specifik smärta just på den punkten. Har även försökt att klämma på halsmusklerna (det som Håkan gjorde för att få det att försvinna). Men ja, mest av allt just nu saknar jag att inte kunna få hjälp av Håkan...

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Hej lilla gumman!

För mig låter det som migrän,vet eftersom jag har det själv. Står här och läser i en bok om migrän -har man symtom som ljuskänslig/ljudkänslig eller/och illamående/kräkningar,halvsidigt och vara 4-72 tim. Förvärras vid fysisk aktivitet. Du har dessutom ärftlighet för detta eftersom vi har det sedan min mormor.Jag skall dra ut lite data och skicka till dig.Att dataanvändande kan utlösa är en sak men hakans läge är jag tveksam till. Själv tar jag Naproxen 750 mg när det startar och sedan kan man ta ytterligare max 500 mg om det inte blir bättre närmaste timman. Totalt alltså 1250 mg/d.Liten dos hjälper inte för att få det att släppa.Du kan prova och se om detta hjälper dig. Sköt om dig. Puss och kram Gudmor

2009-11-10 @ 10:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0