Bilderna från poolen

Blev lite simning för mej idag med. Längre än igår, 3200 idag, själv...:( Hann inte simma mer för halv fyra skulle vi göra namnskyltar och klasskyltar till vårar skåp och omklädningsrum. Var riktigt roligt att få sitta och rita/skriva med tuschpennor, avslappnande=)

Just nu, försöker jag komma på något sätt att ta mej till Walmart, trött på att inte ha några grejer. Det går dock inte så bra...Hade tänkt gå dit, men verkar vara över en mil så det känns lite segt. Taxi har jag ingen aning om hur mycket det kostar så känns lite sådär. Ja ja, jag kanske får en superbra idé på hur jag ska ta mej dit:p

Skulle ut och springa med Malin och Maria imorse också, stod och väntade i en kvart men dom kom inte. Var väl lika bra för då kunde jag springa i min snigelfart utan att oroa mej för någon annan=) Gick inte precis superbra, men jag gjorde det i alla fall och det är alltid något. Märkte att det inte gick att springa i mina nyinköpta löparbyxor heller, alldeles för varmt! Får bli att köpa ett par korta shorts, en sak till på min lista.

Kom preics från middagen och det var ingen höjdare, synd eftersom det är fredag och allt. Blev glad när jag såg maten, ris, sås, schnitzel, gröna bönor och mini morrötter. inte lika glad när hon säger att det är sötade morrötter, kanel och socker... Förstörde så klart hela middagen, socker på morrötter är ingen höjdare...Trevlig mysig fredag kväll med andra ord.

Éntren till badet
Bassängen är inte den största jag har simmat
i men duger säkert fin fint ändå.

Mitt skåp, än så läge med en gul anka som namnskylt, men ny är gjord och kommer nog snart pryda mitt annars ganska tomma skåp.

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Hej lilla gumman! Sofia har lagt upp din sida på datorn så nu kan jag följa allt. Härligt att höra att du tillslut kom fram ordentligt.USA historia är inte så lång bara några hundra år, ska jag hälsa från farfar, alltså inte som vår svenska historia.Kristliga uppfostran har ju jag missat som din gudmor så det kanske inte skadar, haha.Vi har precis kommit hem från ett stormig men soligt Hållö, så jag är lite trött. Kommer att följ dig det lovar jag. Sköt om dig och var rädd om dig. Saknar dig! Kram o puss gudmor

2009-08-30 @ 18:10:47
Postat av: Strumpetossa

Skönt att du kommit fram och är välbehållen! :)



Är alla våra svenska fördomar om amerikaner besannade? Mycket verkar ju stämma i alla fall. ;) Är det på samma sätt med cheerleaders etc. som man ser på film?



Kul att du börjar lära känna lite folk det gör nog mycket! Blir inte så ensamt och tråkigt! Är rumskompisen nice?



Ha det bra! Vi saknar dig redan! Kramar Johanna, Kristopher, Eila och Vira.

2009-08-30 @ 18:23:17
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: MissBoucheroon

Ja mycket av våra fördomar e sanna. Men jag blev förvånad över att dom är så sociala, men har även fått veta att dom är ganska falska så det väger väl upp där i så fall.



Japp mkt e som man tror, fotbollskillarna är stora och buffliga, tkr i stort sett att dom är bäst, cheerleaders är piffiga och allt sådant och gärna med rosett i håret:p



Hälsa familjen=)



Jodå, Paige som min rumskompis heter, är väl allt snällt men vi är inte riktigt lika så har vart lite kämpigt. Blir väl bättre med tiden, men är inte en person som jag i vanliga fall skulle umgås med...

2009-08-31 @ 16:19:34
Postat av: MissBoucheroon

Hej Gudmor!

Känner att Gud har varit frånvarande i större delen av min uppväxt, så känns helt rätt att ha kommit till detta underbara bibelbälte. Skämt å sido, så känns det som jag ahr gjort mitt i kyrkan för ett bra tag framöver, en gång räcker för mej=)



Hmm, historian kanske inte är så långt men det räcker nog till ändå skulle ja tro. Verkar vara mkt jobb i den kursen i alla fall.



hörde att det skulle vara kuling ute på Hållö:s Men det kasnke bara blev mysigare då? Här har det regnat i natt, trodde inte att det gjorde det här, men men. Inte regnat som hemma, men små duggar gör det fortfarande. Typiskt precis när jag har kommit mej till Walmart, där jag köpte massa shorts och linnen, hoppas det kommer till användning om nån dag lr så ändå.



Hälsa farfar och alla från mej!

Kram Matilda

2009-08-31 @ 16:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0