Shark

Kom lite halvt stressad till "träningen" förut, men hade redan bestämt vad jag skulle simma för pass. Jag är tvungen att göra så för om jag ska bestämma medan jag simmar, vad jag simmar vad jag ska simma, så tycker jag att allt låter tråkigt och jobbigt. Började på mitt pass, hann insimet och sedan ett varv på serien, när dom börjar att lossa alla linor. Då ska vi helt enkelt leka istället för att simma. Hajen var det som stod på lekschemat idag. I vanliga fall skulle jag säkert tyckt att det var jätte skoj, men inte när jag vet att jag ligger efter med träningen och även med skolarbetet. Jag går inte till bassängen och lägger "onödig" tid på att leka då. Det gjorde min eftermiddag och kväll riktigt jobbig och dålig.

Kom precis tillbaka från biblioteket där jag försökte plöja mej igenom 46 sidor tråk-historia. Det gick inget vidare. klarade ungefär hälften (utan att förstå något), men sedan gick det inte mer. Läste någon mening här och någon där bara för att få slut på det. kommer säkert bli riktigt skoj imorgon på historia lektionen...

Min dag började desto bättre faktiskt=) På Wingate 101 kursen så skulle vi skriva om "A Life of Significance". Alltså om en person vi tycker har levt eller lever ett liv som har gjort intryck på oss. Det skulle vara cirka en sida långt och skrivas under lektionen. Jag skrev om min gudmor, Ing-Marie. Det var hennes namn som först poppade upp när jag läste vad vi skulle skriva om. Hon är verkligen en person som jag är imponerad av och ser upp till.

Vi fick också till uppgift att göra en intervju med vår handledare, Mrs Hartness. Jag var först ut och fick ta plats i henes fåtölj efter lektionen. Tio minuter tidigare fick vi veta att intervjun skulle handla om college. Jag slängde ihop några frågor om vart hon hade gått och så, men inte så mycket mer än det. Tro det eller ej men det gick riktigt bra. Hon tyckte jag gjorde ett bra jobb och att det var intressanta frågor. På något konstigt sätt så har jag mycket lättare att prata med henne än med Paige. Engelskan flyter på ganska bra, så det är skönt. Känns bra vara klar med den uppgiften redan idag, även om den itne ska in fören 21 september.

Nu ska jag försöka att få lite sömn i min alltid så trötta kropp. Har planer på att springa imorgon bitti, men det är så jobbigt och träkigt att springa på morgonen! Men eftersom jag ahr sagt det här så kanske jag känner pressen att jag borde gå upp tidigare och springa en runda;)

Har förresten fått min egengjorda namnskylt till skåpet uppsatt så den ska ni få se imorgon!

Kram och god natt från mej här i Wingate.

Kommentarer
Postat av: gudmor

Hej lilla gumman!

Jag blev alldeles rörd till tårar när jag läste vad du skrivit om mig. Du är så söt och gullig.Förstår att det inte är enkelt att anpassa sig over there men ser ju att du kämpar väldigt bra. Jag är stolt över dig ska du veta! Puss och kram Gudmor

2009-09-02 @ 10:27:31
Postat av: Vera

Hej vännen :)

Tycker det låter alldeles underbart att ni får leka på era simträningar. Tänk som vi önskade det ibland här hemma ;). Hoppas du orkar upp och springa, har börjat med det här hemma faktiskt. Du kan ju alltid se dom som lite kulturellt arbete :)Hoppas allt annat är bra :D Kraaam

2009-09-02 @ 12:29:24
Postat av: MissBoucheroon

Vet inte om jag kämpar så bra, ibland känns det inte så...Verkar som om jag kommer få ett stort fett F i betyg i US History så det känns väl så där.

2009-09-02 @ 14:37:05
Postat av: MissBoucheroon

Hej Berry!

Jo jag vet att leka var det man alltid önskade på passen hemma, men igår var jag lite för stressad för att uppskatta den typen av pass;) Hmm, jag kom mej inte upp imorse för att springa, känns dåligt, men sån e jag. Bra att du fått till det med löpningen, kanske kan ge mej lite tips? Nu kan jag inte ens klaga på att de tär för varmt och därför för jobbigt för att springa, borde ut och njuta av den friska luften egentligen:p



Hur går det annars hemma, med dej, skola och jobb och så?

Kram Tilda

2009-09-02 @ 14:40:02
Postat av: vera

Okej, kanske kommer andra tillfällen då du kan uppskatta att leka lite :).. Några bra tipps, hmm jag är kanske inte den mest ideala förebilden för sådana tipps ;).. Men har iaf lyckats hitta en löprunda (tar ca 35min) som jag vet att jag tar mig igenom ;).. har jag gjort de en gång gör jag det ju defenitivt 2 ggr.. så, tipps från coachen (hahaha) är att hitta en löprunda du "trivs" med.



hemma, jodå. jobbar extremt lite. Tur jag bor hemma!!! Skolan, wow vad mkt fast jag bara har 2 kurser, eller mycket och mycket. det kommer bli tufft för kraven är så höga för bra betyg. Nästan så jag bara vill skita i det...

Kraaam

2009-09-02 @ 21:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0