New York here I come!!!

ny2

Åhh kan knappt fatta det, men nu är biljetten till New York bokad!!! Onsdag 25 november till måndag 30 november. Jag, Malin och Marcelo, en av brasilianarna. Ska bli så himla skoj! Jag är så glad och uppspelt så jag inte ens kan sova, vilket inte är så bra för ska upp om några timmar och träna:p Jag tycker inte att det är så konstigt att jag är uppspelt, inte varje dag man bokar flygbiljett till The Big Apple precis. Känns så skönt att biljetten redan är bokad, då vet man ju med säkerhet att det blir av, inte bara massa prat om det. Ja, nu är det bara till att leta efter billiga hotell eller hostel. Hörde av mig till Mariel Andersson, simmare från skäret som har pluggat och simmat i USA i 4 år, om hon fortfarande var kvar. Tänkte att man kanske kunde få en guidning av ett proffs i så fall. Mariel hade åkte hem till Sverige igen vilket var synd. Tror nog att vi kommer få det jätte bra ändå, med eller utan guid=) Imorgon, på våra två sista pass, så ska jag tänka på att jag i alla fall ska till New York, det borde ju få mitt humör att stiga några grader;)

Förresten, om någon där hemma har någon New York guide, tex från Aftonbladet, så får ni gärna skicka den till mig. Eller om ni vet någon bra sida så kan ni skicka länken. Jag ska läsa på som bara den så att jag vet allt man borde göra och se i NY=D

Nä, nu måste jag faktiskt sova, även om jag bara vill ut på nätet och kolla allt möjligt om New York.

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Hej lilla gumman!

Så kul att höra att resan är bokad och att du får se New York, avundsjuk! Är ju underbart att du kan få se så mycket nu när du ändå är där.

Tyckte det var väldigt fina kort du tagit, det måste du vara nöjd med för du är ju amatör och i startgroparna när det gäller foto,eller hur?

Varför inte välj art och ha det kul istället för psykologi som kan vara väldigt tungt och svårt och dessutom allt på engelska. Värt att tänka över en gång till. Ha en bra helg och sköt om dig! Puss och kram Gudmor.

2009-10-09 @ 07:31:12
Postat av: Strumpetossa

Vad kul!! Vad avis jag blir!



Här är två länkar:



http://www.veckorevyn.com/kandis/artiklar/2008/satcs-guiden-i-new-york/index.xml



http://www.vagabond.se/Redaktionellt/Resmal/Nordamerika/USA/New-York/Gammalt-blir-nytt-i-New-York/



Själv älskar jag ju second hand och vintage så det hade vart självklart för mig att kolla i New York men vet inte riktigt vad ni vill göra... Är även en guide på hur ni kan leva á la Sex and the City när ni är där. ;)



Ha det bra!

Puss och kram.

2009-10-09 @ 09:23:54
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: frida

Åh va avis jag blir;)Då har du verkligen ngt att se fram emot. KUL!! och ha förresten en bra helg(:

2009-10-09 @ 12:15:38
Postat av: pappa

Va trevligt å komma till NY.Vem vet vi kanske dyker

upp oannonserat! Skönt å höra att du börjar komma in i det over there.Kör hårt med träningen det kommer att märkas längre fram. Kram pappa

2009-10-09 @ 17:51:38
Postat av: MissBoucheron

Ja NY ska bli riktigt spännande, en upplevelse att minnas=) Jo jag funderar allt på art, hade ändå velat ta lite sådan kurser, mest för nöjes skull men ändå. Läser psykologi nu, och den gamla gubben vi har är inte mycket att hänga i julgranen. En del av bilderna är jag nöjde med men allt var så himla stressat alltid så känns som om bilderna blev ganska lidande av det och det var synd.

2009-10-10 @ 04:16:52
Postat av: MissBoucheron

Tack så super mycket för guiderna, ska lusläsa dem så jag kan dem utan och innan;) Jag tror nog vi vill göra det mesta, elelr jag vill det i alla fall=) Jag undrar hur länge dem håller på med inspelningen av Sex and the city, eller har dem redan slutat spela in? Annars kanske man kan få sig en skymt av kommande filmen=D

2009-10-10 @ 04:19:04
Postat av: MissBoucheron

Haha, trodde inte att NY var något för dig Frida, är ju i USA;) Själv kunde jag knappt sova inatt för jag drömde att vi flög till Ny, att vi var där och massa grejer:p Känns lite tidigt att drömma om det nu, är ändå mer än en månad tills vi åker. Ja, nu är det ju lov här och allt, men känner mig lite ensam. Paige har åkt till en kompis och kommer itllbaka på måndag, och väldigt många från laget har också åkt iväg, och nästan hela min korridor verkar det som, känns som om jag är lämnad ensam kvar här. Hoppas ingen bestämmer sig för att bryta sig in bara:s

Kamar!!

2009-10-10 @ 04:22:14
Postat av: MissBoucheron

Japp, NY here I come=) Ja det kan ni göra, det vore fin fint=) Jo har väl kommit in i träningen mer nu, men vet inte. Kollade vad några av tiderna jag simma på i veckan var i meter istället för yards, och då kändes det inte så bra längre. Tror att simningen jag gör här inte är så bra som jag trott, eller som hemma. Det förstörde min dag eller rättare sagt min vecka, ganska mycket:(

2009-10-10 @ 04:25:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0