Pepparkakor & Lussebullar

Fick paket av mamma och pappa igår och i lådan låg det två stycken paket inslagna i julpapper. Öppnade det ena och blev lite förvånad när jag ser att dem har skickat en kavel, förstod inte riktigt vad jag skulle ha den till... Började känna på nästa paket och märkte att det var mjukt. Det började gå upp ett litet ljus för mig, och mycket ritkigt så var det pepparkaksdeg! Två pepparkaksformar fick jag också så nu känenr jag mig redo för att baka pepparkakor (och äta degen!) Berättade om min present för Malin och hon blev lika glad som jag. Så på måndag eller tisdag är det pepparkaksbakning och även lussebullsbak som gälelr! Ska bli riktigt skoj, samtidigt som vi bakar ska vi ha lite planering inför New York trippen. Gäller att planera om man ska hinna med att göra allt. Jag vill se så mucket saker, men jag vill också shoppa mycket!! =D

Trots att jag vill att veckan ska gå fort, så att det kan bli onsdag när jag sitter på planer påväg till New York, så vill jag att den ska gå långsamt. Har så enormt mycket att göra i skolan så vet inte riktigt hur jag ska hinna med allt. Lite synd om det kommer bli lite halvdant på grund av tidsbrist, det är ju ändå slutklämmen nu så jag vill göra allt extra bra egentligen. Trots allt skolarbete så ser jag framemot julbaket nästa vecka. Ska se om vi inte kan ordna lite julmusik också så det blir rätt känsla;-)


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Smulan! Så bra att du gillade paketet. Vi tyckte att du behövde lite julkänsla inför 1:a advent. Var inte helt säker på att ni hade ugn,men chansade. Annars är ju som sagts degen väldigt god också.Ha det bra. Puss och kram mamma och pappa

2009-11-19 @ 17:36:32
Postat av: Tilda

Riktigt bra paket jag fick;-) Malin har ugn, men som sagt så hade jag inte sagt nej till att äta degen heller:-P Jag kan förvarna dig med att du kommer få göra stor sats pepparkaksdeg i år, jag är riktigt sugen på degen;-)

Kramar

2009-11-20 @ 16:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0