Torsdag klar, fredag nästa

Nu är jag så trött så tror att jag skulle behöva 15 timmars sömn vara att vara något sådär pigg till imorgon. Det kommer inte att hända utan blir kanske en 9,5 timme (om jag skyndar på mina morgon rutiner lite grand;)) Inte så illa med 9 timmar men långt ifrån vad jag skulle behöva nu.

Som sagt så hade jag mitt första prov idag, var i photo. Ska inte överdriva och säga att jag hade pluggat jätte mycket, men tiden fanns inte riktigt till. Kändes ändå som om provet gick hyfsat, ska inte hoppas på för mycket för har säkert missuppfattat eller tänkt helt fel, men jag överlag är jag nöjd=)

Allt går verkligen i ett här. Går i skolan på dagarna, sedan skynda till träningen, vilken består av ca 45min löpning, 1.5 timme landpass och sedan 1.15 simning. Efter det stretchar jag (ingen annan..) sedan bär det av för att äta kvällens middag, och sedan direkt till biblioteket fram till 21. Efter det faller jag ner i min säng med datorn. Ikväll blir det inget Idol, vilket jag verkligen hade velat för är ju så bra!, men jag orkar inget annat än sova just nu...

Igår så bestod ju löpningen av 20x100yards i fart 1-4. Idag var det så roligt som 8x200 i fart 1-4. Man skulle kunna tro att det inte skulle vara så jobbigt eftersom det bara var 8st, så tänkte jag i alla fall. Men det var riktigt långt, 200 är så mycket längre än 100! Var även samma landpass idag som igår, förutom att det idag var 50sek övning-10sek vila, mot igår då det var 40sek övning-20sek vila. Jag tycker det var illa nog att kroppen var öm som atta från igår, så den där tidsskillnaden knäckte mig verkligen. Vet inet om jag sa vad vi gjorde igår... Vi var indelade i 3st grupper, 7 st personer i varhe grupp. Min grupp t.ex. började på "magstationen", där var det 7 olika sorters situps. Efter det fick vi faktiskt 2 min vattenpaus. Sedan var det "axlar och tricepsstation", vattenpause och sedan "lår och rumpstation". Detta var vår härliga landträning igår och idag...:-l

Simningen är väl sådär nu när man är helt mörbultad. Inte precis någon graciös simning, utan den känns ganska fyrkantig. Passen är lite konstiga också. Idag var det 3x1000 och sedan 20x25, inte precis vad jag hade väntat mig innan jag åkte hit, men sedan är i och för sig inget som jag hade tänkt mig...:p

Skrev min "nya" uppsats ikväll också. Ungefär 1.5 h tog det mig att skriva den så jag ska väl inte klaga för mycket, men kan nog inte räkna med något större succé betyg precis. Känns skönt att jag fick det att flyta på när jag skrev nu när jag ändå hade ont om tid och energi. Fick bli händelsen när jag blev sparkad av hästen Bobbo, som jag skrev om. Kändes som om jag kunde hitta på lite som jag ville där, även om det var lite svårt att försöka skriva alla ridtermer på engelska. 

Nä nu ska jag sova, blir bara 8 h och 15 min nu;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0