Tie Dye

Nu har jag vaknat, i hygglig tid utan att ställa klockan. Fast drömde att eftersom jag inte hade satt något alarm så vaknade jag klockan tre! Så klockan nio känns som en riktigt hygglig tid jämfört med klockan tre. Väldigt hungrig är jag också, men frukosten öppnar inte fören klockan 11. Lite sjuka mattider här tycker jag, alldeles för lång tid mellan målen...

Igår var jag med om min första "stora" Amerikanska sysselsättning, Tie Dye. Jag tror att jag gjorde något liknande någon gång under lågstadiet, men här är det verkligen vanligt att färga kläder i olika mönster och färger. Dem blev lite förvånade när jag sa att det var "töntigt" att tie dye i Sverige, eftersom det är så vanligt här. Jag kan väl kanske förstå om man gör det när man är liten, men när man är runt 20 känns det lite konstigt att gå runt i "hippie" kläder. I slutet av kvällen var tjejerna väldigt stolta över att ha lyckats få mig att färga två stycken tröjor. Min andra tröja gjorde jag i Sveriges färger, och flagga för den delen, men tjejerna sa att det var en Wingate tröja (Wingates färger är gul och blå), de kan ju få tro att det var en Wingate tröja, men jag vet att det var en Sverige tröja;) Ska bli spännande att se ikväll, när tröjorna är tvättade och klara, hur de egentligen blev.

Tog lite bilder emd min nya mobil, för hade inte med mig den andra, men nu vet jag så klart itne hur jag ska få över dem till datorn... Försökte att messa över dem, men de har inte kommit fram än, så det verkar lite kört. Tog två nya bilder idag så dem kan ni få se i alla fall.



Den gula färgen är inte vit som den ser ut här, utan det är blixten som gör det. Min nya Sverige/Wingate T-Shirt, hopvikt till ett litet paket=)

Något ni antagligen inte kommer få se är alla gamla parfymer och flaskor som Anna köpte! Hon var på auktion igår på dagen och kom hem med tre stycken lådor fulla med parfymer från 70- och 80-talet. Det var nog något av det sjukaste jag har sett. Flskorna var formade  som små dockor, motorcyckelhjälmar, lastbilar, radiospelare,gamla telefoner, salt och papperkar, thekannor och allt annat konstigt man kan tänka sig. Inga former man vanligtvis ser på parfymflaskor. Det var inte heller så att parfymerna luktade gott, dom stank verkligen! Drog man in mycket genom näsborrarna så brände det verkligen till. Inte vet jag vad hon skulle med alla parfymerna till, men verkar som om hon tror att hon ska kunna sälja några på e-bay, vi får väl se hur det går med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0