Pain is weakness leaving the body!

Tiden räcker inte till! har inte hunnit med att skriva nått här, inte hunnit med alla läxor och jag hinner inte prata med mamma och pappa eller stoffe....Klockan är halv elva och jag är tilllbaka i min säg efter ännu en dag här. Har varit en minst sagt smärtsam eftermiddag och kväll. Träningen började med en löptur bort till en lång äng/cross country bana (eller vad det nu var för något). Som uppvärmning var det löpning fram och tillbaka, var ungefär1000 yards. Efter den "lilla" uppvärmningen så mätte Kirk ut 100 yards. Vi blev indelade i tre stycken grupper. Första gruppen sprang upp för banan, väntade medan grupp två sprang ner och sedan till grupp tre hade sprungit upp. Ungefär som en lagkapp. Detta skulle göras 20 ggr, uppdelade i farten 1-4. Allstå börja långsammare och öka ända till den fjärde då det var full fart. Dum som jag är så trodde jag att på något konstigt vis att vi bara skulle behöva springa fem ggr, men det var ju så klart 5x4 ggr. Nöjd att jag klarade mig ända tills det var ett "varv" kvar, men då gick det inte mer. och inte för att jag var trött, utan för att jag verkligen höll på att göra ner mig. Riktig hemsk känsla och inte så roligt gå ifrån träningen för att man är dålig i magen. Kan faktiskt skylla på barbequen vi fick här om dagen. Många av oss som har varit dåliga sedan dess.

Tillbaka efter mitt toa besök så var det dags för landpass ute på vår lilla stekande, vindstilla gård. Idag var det riktigt hårt. Benen var ju som gele efter all löpning, särskilt sedan vi sprang 5km+lkörde andpass+simma igår, detta verkar dock inte hårt alls för tränarna. För idag var det ungefär tjugo ggr värre än igår.Armhävningar, massa olika typer av situps, utfall, höga hopp, medicinboll, 90 grader, detta var bara några av övningarna vi fick njuta av. Efter det härliga landpasset så var det dags för simningen. Inga 10 000 meters pass vi kör direkt, utan var runt 3000 yards, men det räcker gott och väl till ändå.

Jag verkar inte ha kunnat dölja att löpning och landpass är min svaghet för jag får alltid hör av coach Dan, -Ohh I bet you just wanna be in the pool now, och -just get em away from this running and into the pool. Han har ju inte fel heller, jag skulle mycket hellre simma än springa fram och tillbaka mitt i solen (i den svala temperaturen av ca 35grader.) Ett av Coach Dans härliga citat idag också:" Pain is weakness leaving the body!" Dom vet vad dem ska säga när det är som tyngst;)

jag vet inte om dem är emot att man stretchar efter träningen här, för ingen gör det och alla frågar konstiga saker för att jag stretchar efteråt. Blev en 20-30 minuter stretch efter passen idag, men inte känns min kropp bra ändå. Efter endast två pass avklarade, så är jag i stort sett öm i hela kroppen...Och trött som om jag inte har sovit på en vecka eller så. 

Min tie dye är förresten klar så den ska ni få se när jag lyckas få tid att skriva nästa gång. Nu blir det att sova för mig, även om det är så mycket mer som jag vill berätta om. Jag får helt enkelt försöka komma ihåg det och mämna det nästa gång istället. 

Kram och godnatt/godmorgon=)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Smulan! Oj, vilka häftiga landpass ni kör. Inte precis likt simträningen i Uddevalla. Vad vältränad du kommer att bli. Kram mamma

2009-09-09 @ 18:31:07
Postat av: MissBoucheroon

Hej Hej! Ja dem är inte att leka med. Jag började till och med grina igår under passet, inte högt men för mig själv. Gjorde så sjukt ont alltihopa. nä verkligen inte likt träningen hemma. Där tycker jag det är jobbigt med Håkans landpass som vara i 20 minuter. Jämför man hemma med här så är hemma rena rama barnleken. Jo man får hoppas det i alla fall, annars känns det ju sådär roligt att göra allt som man måste göra. Vi hinner aldrig prata nu heller...

Kram

2009-09-09 @ 18:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0