Ikea=)

Hemma efter en härlig tur till IKEA. Åhh vad underbart det var att få äta köttbullar, mos (hmm, ingen potatis...), brunsås och lingosylt! helt sjuka priser också, kan tycka att köttbullarna är billiga på ikea hemma, men här kostade dem $1 för 10st köttbullar, med allt till. $1 är ungefär sju kronor. Synd IKEA inte låg närmare, ca 1h från Wingate, för i så fall skulle jag nog åkt dit flera gånger i veckan för att äta köttbullar. Inhandlades en matta och en pläd som matchar min "inredning" och även en hänggrej till garderoben.





Blev även en tur i "matbutiken" på IKEA. Ville så gärna köpa sill, men jag har ju inget kök så det hade nog inte vart en sådan bra idé. Tror inte jag skulle tycka att det var så gott att äta bara sill som den är, jag vill gärna ha potatis till. Tanken slog mig att jag skulle köpa en burk och ta med mig till matsalen och äta, men hejdade mig i sista stund. Kände att det kanske var till att ta det för långt... I stället blev det Leksand knäckebröd, räkost, ahlgrens bilar och choklad som fick följa med mig hem. Godiset fick slinka med även om det är på våran no-no-list över vad vi får äta (nått måste man ju få unna sig någon gång emellan åt). Det fick bli mer knäckebröd och räkost, även om mamma och pappa skickade hit det. Känns som om jag inte kommer att göra så många mer besök på IKEA detta året, och ett paket knäcke räcker inte så länge;)



Kan visa vad det var för smått och gott som jag fick av mamma och pappa i paketet här om dagen=)



Jag berättade väl om hur snygg jag var här om dagen när vi blev tillsagda att isa ställen som vi tidigare har haft problem med. jag har ju sedan långt tillbaka haft problem med axlarna så det blev is på dem. Måste erkänna att gå runt med dem ispåsarna på axlarna inte var det mest bekväma jag har gjort i mitt liv.


Här är förresten en bild på min nya ögonmask. Så här skrämmande ser jag alltså ut vissa nätter när jag vill försäkra mig om att sova riktigt bra. Lägg även märke till öronpropparna, dem finns i mina öron varje natt. Paige snarkar nämligen emellanåt, och om det är något jag kan bli galen på så är det snarkningar:p


Nä nu blir det till att sova, för fick nyss reda på att vi har morgonträning imorgon. Att få reda på sådant några timmar innan är inte något jag uppskattar. Jag behöver förbereda mig och ladda mentalt;) Ska försöka tänka på något roligt istället och det är att jag ska ha skype-träff med mamma och mormor imorgon! Ska bli roligt få prata med mormor och Birger för det var ett tag sedan nu. Imorse fick jag en enorm längtan till Väjern, mormor och Birger...Får se till att det bli en visit till kusten när jag kommer hem=) Kram och godnatt/morgon!

Kommentarer
Postat av: Strumpetossa

Skönt att du kan få en bit av Sverige där borta också! :) Vi tänker på dig! Och jag kan säga att jag är inte direkt avis på dina träningspass du berättar om haha. :)



Puss och kram KJEV.

2009-09-21 @ 12:23:38
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: MissBoucheron

Ja, det är allt tur att IKEA finns i stort sett överallt=D Haha, nja inte precis skön träning, men får hoppas på lite resultat för allt slit;) Hur går det hemma, kryper Vira runt överallt eller? Kram

2009-09-21 @ 14:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0