Mexikanskt

Tillbaka på skolan efter en god middag på en mexikansk restaurang. Vi var ett gäng av simmartjejerna som åkte dit och åt middag. Riktigt skönt att komma bort från skolmaten, vilken jag har levt på dagligen i 2 månader. Jag testade på en Burrito La Unica och den var ritkigt god. Wraps med kyklicng och sallad i, till fick jag mer sallad och guacamole. Billig var maten också, $6.25 kostade mitt, inte mer än 43kr. Tror det är svårt att hitta en middag en lördagskväll för 43kr hemma i Sverige;-) Innan maten fick man även nacho chips och olika dipper, mumsigt:-)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej Smulan! Jag förstår att det var gott med någon annan mat än skolmaten, som verkar vara enformig. Här hemma har vi ätit dillkött. Det var evigheter sen jag gjorde det senast. Det smakade riktigt gott.

Roligt att testa simtävling igen och kul att det gick riktigt bra. De ser att du kan mycket mer än du tror. Kram mamma

2009-10-25 @ 20:46:57
Postat av: MissBoucheron

Verkligen skönt att slippa maten, vilken är samma varje vecka ungefär:-( Nu längtar jag efter allt och alla hemma väldigt mkt. Är så instängt här! SJukt egentligen, stora USA känns mindre än lilla Uddevalla. Kunde tycka att det var tåkigt och intefanns mkt att göra hemma, men här är det värre. Har man ingen bil kommer man ingenstans, dem som har bil är inte super generösa med att ta en någon stans oim dem inte själva hade tänkte det först. Ingen shopping, inget strosa runt, ingen bio ingenting och det börjar göra mig galen!



På tal om tävla så är det konstigt vad ett "uppehåll" och ny miljö kan göra. Som det är nu så längtar jag efter nästa tävling, och det även fast jag inte känner mig vältränad.Hemma brukade jag itne se framemot tävlingarna utan mest känna press att jag inte var i form. ÖÄr väl det att allt är så nytt här skulle jag tro.



Massa massa kramar!!!!

2009-10-25 @ 20:58:03
Postat av: Gudmor

Hej lilla gumman!

Det var mysigt att prata med dig i lördags. Bra att höra att du gick ut och mexikansk tycker jag är starkt och gott. Förstår om du tröttnar på skolmaten för det är samma som om jag skulle äta på sjukhuset varje dag, inte kul. Ha det bra och var rädd om dig. Tyvärr hade inte Johanna så vi kunde prata med dig via skype men vi kan skicka kort istället. Puss och Kram Gudmor

2009-10-27 @ 08:44:03
Postat av: MissBoucheron

Tcker allt det ar skont och mysigt att prata med er dar hemma, ser alltid framemot det:-) Precis klart att man trottnar pa maten, alltid alltid samma mat ocksa. Synd att hon inte hade skype,men som sagt ni far ta kort som jag far se istallet! Ta hand om dig med och se till att skramma alla lite fran mig med till helgen! ;-) Kramar

2009-10-27 @ 16:14:20
Postat av: Coach Dennis

Hallå där!

Upp med hakan tjejen, det var riktigt bra simmat på "tävlingen"! Du brukar inte vara vintergatans snabbaste tjej på träningarna och dina tider var allt lite bättre än vanligt. Så nu vet du det :-) Kämpa på och knyt nävarna, träningen kommer att flyta allt bättre hela tiden och du kommer säkert att göra fina race framöver!



Ps! Kirk & Dan verkar vara intressanta coacher. De verkar vara om möjligt mer excentriska än mig i sin coachingroll :-) Håll humöret uppe och bjud inte in någon att tracka ner på dig, om du ger 100% så syns det och då kan ingen gnälla.

2009-10-27 @ 22:11:32
Postat av: MissBoucheron

Hej hej, brukar kanske inte vara så snabbt p¨sådant så det känns bra, behövde något som lyfte mig, någon form av bevis på att jag gör något rätt här...



Ja du, dem har slagit dig med hästlängder sedan länge. Ditt coachande ligger i lä, men det tycker jag du ska vara riktigt nöjd med att det gör!;-) Jo jag vet, men blir besviken på mig själv när jag inte klarar tider som borde vara självklara, och då undrar jag ibland om jag ger upp och att jag bara tror att jag tar i. Hittar ingen ände på det hela:-(



Lycka till i väsby till helgen!

2009-10-28 @ 03:29:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0