Mansben på G

Har hört det snackas om att vi tjejer skulle sluta raka våra ben. Jag trodde att det var inför tävling som var om två veckor, så jag kände att håriga ben i två veckor kan jag väl stå ut med. Men så fel jag hade, det var inte två veckor det var snacka om, det var fram till februari!!! Ska jag spara mitt hår på benen fram till februari??!! Här i USA, så är det tydligen så man gör. Allt för att det ska skapas mera motstånd i vattnet när man simmar. För mig känns hela idén ganska mysko, sedan tror jag inte att håret kommer att växa ända fram till dess, utan ävxer antagligen en månad och sedan är det stopp... Hemma simmar vi med drags för att få mera motstånd, i USA sparar man benhåret i 5 månader. Tror nog att jag föredra den svenska modellen!

Kommentarer
Postat av: Gudmor

Hej lilla gumman!

Jag tror precis som du att det växer till en viss gräns sedan är det bara så, det gäller för mig i alla fall. Det är ju inte som håret på huvudet precis. Kanske är det annorlunda med amerikaner förstås, hahaha. Det måste vara kul att få lära sig så många nya saker som du ändå får göra, både nyttigt och onyttigt vetande. Erfarenheter som ingen kan ta ifrån dig och du växer med detta.

Sköt om dig. Puss och Kram Gudmor

2009-10-06 @ 08:20:26
Postat av: Anonym

kör ni utan drags? nog bättre att du inför att köra me drags

2009-10-06 @ 12:37:14
Postat av: vera

Hahaha! Gud vilken tur att jag inte har rpåkat ut för något sånt här i sverige ;).. Mina benhår var ju över 1 cm långa innan jag rakade dom och finns ju 2-3 hår i varje hårsäck :P.. Tror de hade vart värre än drags, men tänk vad skönt att du slipper drags nu!

2009-10-06 @ 13:06:11
Postat av: mamma

Hej Smulan! Jag skattade högt när jag tänkte på hur nu kommer att se ut i februari. Jag trodde att amerikanare var väldigt måna om sitt utseende och inte kunde tänka sig att gå med håriga ben. Men där hade jag fel. Du har väl inte den allra värsta hårväxten som tur är. Pussar och kramar på dig

2009-10-06 @ 18:53:34
Postat av: MissBoucheron

Haha amerikaners benhår kanske fortsätter att växa så att det tillslut blir en hel frisyr på benen, ska bli spännande att få se om det är så;)Riktigt bra erfarenheter också, vem visste att amerikaner sparar sitt benhår i 5 månader innnan tävling, inte jag i alla fall=)

2009-10-07 @ 03:36:11
Postat av: MissBoucheron

Japp vi kör utan drags, inte ens alla killar som simmar med det. Jag kommer dock inte att införa drags, lämnade dem hemma av en anledning :p

2009-10-07 @ 03:37:10
Postat av: MissBoucheron

Ja Vera dina benhår växer faktiskt ganska snabbt:p Tacka vet jag rakhyvel!Hmm värre än drags är nog att ta i;) Ja jag är glad äver att slippa dragsen, en riktig plåga dem!

2009-10-07 @ 03:39:25
Postat av: MissBoucheron

Mamma jag blev ganska full i skratt jag emd när Paige berättade att det var meningen att vi skulle spara i 5 månader, helt sjukt lång tid att inte raka benen på! Hörde snack i början om att Nicole, en av tjejerna i laget, hade hårväxt på benen som såg ut som en mans, var lite förundrad över att någon simmar skulle låta sitt hår växa så långt, men nu har jag fått svaret, hon hade kanske inte så mycket till val:p Jag hoppas att mina hår inte kommer att växa så snabbt så att jag får ett sådant rykte efter mig, känns inte som att det är så jag vill bli ihåg kommen;) Kram

2009-10-07 @ 03:42:58
Postat av: MissBoucheron

Mamma jag blev ganska full i skratt jag emd när Paige berättade att det var meningen att vi skulle spara i 5 månader, helt sjukt lång tid att inte raka benen på! Hörde snack i början om att Nicole, en av tjejerna i laget, hade hårväxt på benen som såg ut som en mans, var lite förundrad över att någon simmar skulle låta sitt hår växa så långt, men nu har jag fått svaret, hon hade kanske inte så mycket till val:p Jag hoppas att mina hår inte kommer att växa så snabbt så att jag får ett sådant rykte efter mig, känns inte som att det är så jag vill bli ihågkommen;) Kram

2009-10-07 @ 03:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0