Tävling i Charlotte

Tillbaka i mitt rum efter en promenad till Food Lion, börjast lära mig trafiken här i USA så tog mig inte 10 minuter denna gången att samla mod till att springa över;-) Idag är det tävling i Charlotte, men den börjar inte fören kl.20 ikväll, så fick simmade ett pre-warm up förut. Bestod av:
800 swim
400 kick
8x50 drill-build st.50
4x50 pace 2 frisim/2 ryggsim
200 warm down

Ett skönt "mellanpass" helt enkelt. Kvart i sex i kväll går bussen mot framgång;-) På denna tävlingen så finns det tydligen en avbadningsbassäng, så det verkar vara bättre förutsättningar än förra helgens tävling. Då fanns det ingen avbadningsbassäng så efter varje heat så var det 25 yards löst för hela heatet som gällde och sedan dags för nästa heat. Inte något som passade mig direkt...

Känner mig mycket fräschare i kroppen denna veckan också (med undantag att jag är sjuk:-p) än förra veckan, men sedan hade vi ingen morogn träning varken i onsdags eller i morse. Gjorde mig glad för jag behövde verkligen all vila jag kunde få, sover så dåligt på nätterna när jag är sjuk.

Ikväll så är det 200 ryggsim och 100 frisim i 4x100 medley laget som gäller för mig. Inte en allt för blodig kväll helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0