Tillbaka i Wingate

Herregud, jag är fortfarande i chock efter New York resan. Det var verkligen en häftig upplevelse. vilken stad, vilka byggnader. Där skulle jag verkligen kunna tänka mig att bo. Suverän shopping också;-) Jag tror att vi har sett allt man vill se i New York. Frihetsgudinnan, Empire State Building, Central Park, Ground Zero, FN huset, Grand Central Station, China Town, Harlem, ja jag skulle nog kunna fortsätta i all evighet tror jag. Dock tror jag aldrig att jag har haft så ont i fötter eller ben någon gång tidigare. Vi har gått i ungefär 8-10 timmar per dag i fyra dagar. Sista dagen så klarade jag inte mer så fram på eftermiddagen så blev det till att sitta på café och matställ mesta av tiden. Liten senare förflyttade vi oss till den neon röda trappan på Time Square där vi satt i nästan två timmar tror ja. Vårt boende, Candy Hostel, var verkligen överförväntan. Vi trodde att vi skulle behöva dela rum med en främling, och att de skulle vara våningsängar, men vi fick ett rum med två dubbelsängar. Om någon ska till New York så kan jag verkligen rekomendera Candy Hostel. Bra läge, fräscht rum, och bra pris. Tror vi betala lite mindre än 1000kr för 5 nätter.

Malin, Marcelo och jag var inte speciellt sugna på att åka tillbaka till ödsliga Wingate, så det är tur att det snart är dags att åka hem. Utomhus är det inte speciellt mycket julstämning, sol och tröjväder. Inomhus däremot så är det julgranar, julpynt och julmusik överallt. Nu vill jag bara att tiden ska gå snabbt så att det kan bli lucia så att jag kan komma hem:-) Tror i och för sig att tiden kommer att gå snabbt för torsdag till lördag kväll är vi till Savanna. Sedan är det dags att plugga inför mina finals som jag har på onsdag och torsdag, och sen åker jag hem på lördag morgon!!

Kommentarer
Postat av: Gudmor

HEJ LILLA GUMMAN!

Glad att du har haft det så fantastiskt i NY och det låter lockande att få komma dit. Tack för tippset på boende det kan vara bra att ha med sig. Nu är det snart hemresa och det förstår jag känns bra. Kämpa på sista tiden före det. Kramar Gudmor

2009-12-02 @ 08:58:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0