Första dagen i bassängen

I dag tog jag mina första simtag i amerikansk vatten:p Kändes faktisk okej, särskilt med tanke på hur aktiv jag har varit i bassängen denna sommaren och sedan jag är förkyld nu också...Trodde att det skulle kännas värre, men det är cäl bara till att tacka och ta emot=) Att det inte var så jobbigt som jag trodde kan i och för sig bero på att vi ägnade tiden åt leklagkapper. Var lagkapper som att dra sig fram under vattnet med hjälp av linan, simma 50 yards under vattnet, skovla med en platta under vaderna, simma som i ett tåg, simma baklänges frisim. Där var jag helt klart grymmast måste jag erkänna;) Har väl all baklänges simning från crawl- och medley-grupperna att tacka för det=) Det var i alla fall väldigt roligt. Skönt att göra något med laget, slipper känna mej så ensam då=)

Hade även resten av mina lektioner idag, University Writing and Research, General Psychology och US History. Writing and Research verkar som en bra kurs, Psychology kursen med, men mannen som har den kursen är närmare 100 år! Och jag skämtar inte! Han gick ut från College 1953 och har varit lärare på Wingate i 48 år. Jag har verkligen stora problem att höra vad han säger så det blir till att sätta sig långt fram på hans lektioner. Historian är nog den kursen jag är mest "rädd" för. Jag tycker verkligen inte om historia och nu ska jag läsa amerikansk histori, vilket jag inte kan nått om. Det verkar vara en ritkigt svår kurs också.

Råkade ut för ritkigt dålig amerikansk mat förut också. Hade inte ätit på ca 7 timmar så var verkligen hungrig, och så var det rent ut sagt riktigt äcklig mat...Det skulle vara någon typ av kyckling,broccoli och risgryta (ost ovan på så klart, här äts inget utan ost ovan på...) Jag vill inte säga vad det såg ut som, men det var verkligen vidrigt. Försökte mej på lite annan mat, men matlusten var i stort sett förstörd. fick bli lite söt flingor till middag i stället=(

har precis haft hall meeting här ute i korridoren, så nu är denna dagen nästan slut. Ska försöka läsa lite av uppgifterna till fredag redan i dag. Känns som om jag kommer att behöva läsa det ett par gånger för att det ska gå in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0