Äntligen Walmart

Igår tog jag en taxi till Walmart. Frågade om någon skulle dit, men det verkade inte så så jag tog taxi fram och tillbaka. Ganska skönt att åka dit själv för jag ville ju gå runt och kolla på allt och ta den tid jag ville. och det gjorde jag verkligen! Kom dit vid tio nån gång och åkte därifrån vid två tror jag. Kändes som jag var på ullared. Fanns allt på Walmart och till alla priser. Var så roligt att kunna köpa linnen och flipp-flopp för 2-3 dollar=)

Blev väldigt mycket grejer, inte allt jag behövde, men jag kunde inte få med mej mer i taxin. Fyllde hela bilen:p Stackars taxichaffis va lite chockad när jag kom med min överfulla vagn. Nu känns det lite mer som jag bor här och inte bara är här på besök. Fick köpt två kuddar, täcke, lakan, örngott, 6 svarta handdukar, gardin och gardinstång, tvättkorg och tvättmedel, typ plastbyrå att ha böcker i, skohängare till gareroben och galgar, lampa, små dukar å lite annat plock. Försökte köpa med mej mat eller snacks, men blev inte så mycket, lite gröt, russin och mandlar, å några energy bars. I affären fanns det Annas pepparkakor, ska jag komma ihåg när det närmar sig jul här;) 

Ska ta lite kort på mitt rum, ni kanske inte kan se så stor skillnad men nu ser det ut som om någon bor i rummet i alla fall=)

Var på fottball game i lördags också. Kunde inte se så mycket av matchen, för vi i simlaget stod i cafeterian och sålde mat. Hört att Wingate var dåliga så hade inte väntat mej så mycket. Men 6 sekunder in i matchen så gör motståndarna touchdown, det var nog rekord för touchdown. Tro det eller ej, men Wingate vann faktiskt matchen! 


Detta inlägget kanske blev lite konsitgt men jag var lite distraherad av sidan (Paige) som pratade i telefon hela tiden...Nu ska jag tillbaka till lektionen, emn vi hörs snart=) 

Kommentarer
Postat av: Angie

Hej igen!:) synd att skype-samtalet förut inte blev längre,är verkligen kul att prata med dej,saknar dej jättemkt!men ditt rum blev väldigt fint,o syns visst att du gjort i ordning det,såg riktigt mysigt ut nu:)har inte sett tidigare att du skriver blogg,men från och med nu ska ja läsa den dagligen o se vad du hittar på för roliga grejer:)men du får kämpa på,det kmr bli lättare ju längre tid som går,det lovar jag!var så stark som bara du kan va vännen!vi hörs o ses snart!:)massa kramar!!

2009-08-31 @ 21:15:56
Postat av: MissBoucheroon

Hej tjejen!

Jag det var verkligen synd det blev så, alltid roligt prata med dej! Ni alla där hemma är väldigt saknade här med...Mitt rum blev mer mitt nu och det känns skönt! just det, det kanske du inte visste. Hade inte börjat skriva den när jag prata med dej förra helgen. Nu vet du i alla fall=) Haha så mycket skoj tror jag inte det är att läsa, händer inte super mycket om jag ska vara ärlig... Känner mej verkligen inte stark när jag är här. känner mej som en riktigt looser, tillbaka i förra året när jag gick jsälv i skolan och kände mej helt väck och konstig...just nu känns det inte som en bra idé att jag har åkt hit, för tycker bara mindre och mindre om mej själv som person.



Vi får ta och höras nu någon dag. Bara kika in på skype, jag är där ganska mkt på era eftermiddagar/kvällar.

Kramar!

2009-09-01 @ 02:06:10
Postat av: Strumpetossa

Det är bara att hålla ut Matilda! Om ett litet tag ska du se att du lärt känna mer folk och känner dig lite mer trygg och säker. Det är alltid jobbigt att vara på något nytt ställe i början men detta klarar du allt, vi tror på dig! :)



Ha det nu så bra och försök gör det bästa av tiden!



Pussar och kramar från hela familjen Johansson/Heijari

2009-09-02 @ 01:03:06
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: Strumpetossa

Förresten kul att höra att det verkligen är som man tror, allt verkar vara så stort som jag föreställt mig också... Haha förstår att det räckte med ett kyrkobesök, det hade det nog gjort för mig också. ;)

2009-09-02 @ 01:05:22
URL: http://strumpetossadesign.blogspot.com/
Postat av: MissBoucheroon

Tack så mycket,betyder mycket att jag känner allt stöd hemmifrån för känns jobbigt här än så länge...Det blir väl bättre hoppas jag, men samtidigt trodde jag att det skulle bli det när klasserna började också och det har det inte blivit. Får väl vänta och se vad som händer och hur det känns. Jo tror nog att mycket av våra fördomar om USA är ganska sanna. Jag ska se om jag hinner gå på cheerleadernas uttagning som är på torsdag kväll, för att titta, inte ställa upp;) Känns som det vore lite roligt att se dom heja och göra hopp och allt vad dom nu gör:p Se om allt är så som det är på film, typ bring it on...;)

2009-09-02 @ 04:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0